Sfinks negocjuje przejęcie portalu
Podpisany przez strony termsheet przewiduje, że cena nabycia spółki prowadzącej portal wyniesie ok. sześciokrotność wartości wyniku EBIT za 2016 rok, skorygowanej o wartość gotówki oraz zadłużenia tej spółki na dzień transakcji i będzie płatna w 4 transzach, z czego ostatnia do dnia 20 czerwca 2018 roku. Spółka restauracyjna posiada wyłączność negocjacyjną do 10 lipca br., która może zostać przedłużona do 30 września br. W przypadku finalizacji transakcji Sfinks nie zamierza zmieniać profilu firmy.
Zgodnie z ogłoszoną w tym roku strategią na lata 2017-2022, Sfinks chce zwiększać skalę działalności w oparciu o komplementarne portfolio ogólnopolskich marek gastronomicznych, rozwijając posiadane sieci, jak również wchodząc w nowe segmenty rynku gastronomicznego jak pizza i pasta, fast casual dining, quick service restaurants, bary bistro i gastro puby. Strategia Sfinksa przewiduje rozwój zarówno organiczny, jak i poprzez akwizycje. Spółka planuje także rozwój międzynarodowy sieci Sphinx na zasadzie masterfranczyzy w co najmniej trzech krajach. Grupa zamierza w okresie 5 lat zwiększyć liczbę zarządzanych lokali do 400.
See also
-
2016-02-18 14:24
-
2015-11-19 17:15
-
2015-11-17 10:50