-A +A

Sieć pizzerii Gusto Dominium dołączy do grupy Sfinks

Printer-friendly version

Sfinks Polska, zarządzająca sieciami restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK, po kilkumiesięcznych negocjacjach uzgodniła warunki zakupu akcji w spółce Dominium, będącej właścicielem jednej z największych sieci pizzerii w Polsce - Gusto Dominium. Za 20 mln zł Sfinks zamierza kupić 3.103.320 akcji, które będą stanowić 40% kapitału Dominium. Sieć pizzerii Gusto Dominium liczy obecnie ponad 70 restauracji kuchni włoskiej, świadczących usługi w lokalach oraz z dowozem do klienta.

- Robimy kolejny krok w realizacji przyjętej strategii rozwoju. Nabycie znaczącego pakietu w Dominium to nie tylko wykonanie zamierzeń związanych z akwizycjami, ale też zakładamy, że dzięki bliskiej współpracy między dwoma silnymi polskimi markami i istotnymi podmiotami na polskim rynku gastronomicznym będziemy mogli osiągnąć szereg korzyści wynikających z synergii zakupowych i sprzedażowych. Zakładamy, że obie firmy skorzystają na wymianie wiedzy w zakresie systemów lojalnościowych, delivery, kwestii badań, rozwoju czy zarządzania – komentuje Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska SA.

 

- Jako prezes i główny akcjonariusz Dominium cieszę się, że pozyskaliśmy silnego partnera branżowego, jakim jest Sfinks. Utrzymuję stery w Dominium i bardzo liczę na bliską współpracę miedzy naszymi spółkami. Jestem przekonany, że wspólnie osiągniemy dominującą pozycję na rynku pizzerii. W końcu nazwa Dominium zobowiązuje – mówi Tomasz Plebaniak, prezes zarządu Dominium SA.

 

W ramach uzgodnionej umowy inwestycyjnej i umowy akcjonariuszy wskazane zostały zasady ładu korporacyjnego zapewniające Sfinksowi wpływ na działalność prowadzoną przez Dominium. Określono również zasady potencjalnego dokapitalizowania spółki Dominium. Umowa przewiduje także warunki ewentualnego wyjścia lub przejęcia pakietu kontrolnego przez Sfinks w Dominium w ramach procedury „shoot-out”. Zakup akcji przez Sfinksa jest uzależniony od określonych czynników, m.in. od pozytywnego wyniku due diligence i decyzji UOKiK. Ich spełnienie pozwoli na finalizację transakcji, co może nastąpić najpóźniej do końca grudnia 2017 r. Po objęciu akcji przez Sfinksa Dominium w ciągu 7 lat ma zadebiutować na giełdzie.

 

- Nadrzędnym celem naszej grupy jest budowanie wartości dla akcjonariuszy. Będziemy zatem dbać o rozwój nie tylko samego Sfinksa, ale też Dominium jako należącego do nas w dużej części podmiotu. Elementem tego procesu będzie debiut Dominium na GPW. Oczekujemy, że w rezultacie inwestycja ta pozwoli nam na osiągnięcie zwrotu na poziomie zakładanym w naszej strategii – wyjaśnia Sylwester Cacek.

 

Zgodnie z ogłoszoną strategią rozwoju na lata 2017-2022, Sfinks prowadzi działania mające na celu rozwój biznesu poprzez wchodzenie w nowe segmenty rynku gastronomicznego. Interesującym obszarem rozwoju są sieci serwujące dania kuchni włoskiej, gdyż jest to drugi najpopularniejszy rodzaj kuchni wśród Polaków. Planowany zakup pakietu w Dominium jest już kolejnym krokiem Sfinksa w tym obszarze. W grudniu 2016 r. spółka podpisała umowę masterfranczyzy, na bazie której będzie rozwijać restauracje działające pod marką Fabryka Pizzy.

 

 – Zainteresowanie Polaków kuchnią włoską powoduje, że w ramach tego segmentu rynku są klienci o różnych oczekiwaniach. Dlatego też niezależnie od zamiaru wspierania rozwoju sieci Gusto Dominium, będziemy konsekwentnie realizować założenia przyjęte dla rozwoju sieci Fabryka Pizzy. Obie sieci działają w obszarze kuchni włoskiej, jednak ich oferta jest dedykowana różnym segmentom klientów. Jesteśmy przekonani, że rozwój obu sieci powoli na osiągniecie istotnych synergii biznesowych – dodaje Sylwester Cacek.

 

Ostatnio Sfinks poinformował też o prowadzonych działaniach zmierzających do przejęcia sieci Piwiarni Warka liczącej 67 lokali.