Sfinks na plusie w III kw. 2013
- Coraz lepsze wyniki Sfinksa to efekt pracy nad poprawą jakości i efektywności na wielu frontach równocześnie. Z jednej strony poprawiamy strukturę sieci, gdzie stale zwiększa się udział lokalizacji wysokosprzedażowych przy jednoczesnym podnoszeniu poziomu usług. Obecnie już nie wystarcza nam, że restauracja wychodzi na plus – wynik i jakość powinny być odpowiednio wysokie. Choć dziś jeszcze wielkość sieci per saldo nie zmienia się znacząco, jej rentowność od wielu kwartałów notuje dwucyfrową dynamikę wzrostu. Po 9 miesiącach 2013 r. wyniosła ona 32% rok do roku, co przełożyło się na zwiększenie zysku brutto na sprzedaży do 17,62 mln zł. Z drugiej strony pracujemy nad wynikami na poziomie poszczególnych restauracji poprzez lepszą organizację pracy, szkolenia i procesy zarządcze. Na to wszystko nakłada się uatrakcyjnianie oferty restauracji. W tym kontekście szczególnie cieszą niedawne doniesienia mediów na temat wyników ankiety jednej z firm zajmujących się badaniem rynku, zgodnie z którymi Sphinx został uznany przez warszawiaków za najlepszą restaurację – mówi Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska.
Efektem tegorocznych działań wspierających sprzedaż – m.in. loterii „Sezon na Sphinxa” i kampanii telewizyjnych - był wzrost obrotów skonsolidowanych zarówno narastająco w okresie od stycznia do końca września 2013 r., jak i w samym III kwartale. Restauracje Sphinx – flagowa sieć spółki – oprócz przychodów wyższych o 2,4% r/r zanotowały w minionym kwartale także wzrost średniego rachunku o 10% r/r. Co istotne, działania na ofercie oraz kampanie marketingowe przełożyły się na zmianę zachowań gości restauracji, którzy coraz chętniej zamawiają przystawki i desery.
- W III kwartale zachowaliśmy trend znaczącego wzrostu sprzedaży przystawek i deserów. Podjęte działania pokazują potencjał sprzedażowy naszej oferty i postępującą zmianę percepcji restauracji Sphinx, które przez wiele lat były kojarzone głównie z shoarmą – stwierdza prezes Sfinksa.
Oprócz inwestycji w działania prosprzedażowe w ciągu trzech kwartałów 2013 r. Sfinks zrealizował także nowe inwestycje. W tym okresie powstało 9 restauracji pod szyldami Sphinx i Chłopskie Jadło. Do końca roku sieć powiększy się jeszcze o co najmniej 2 restauracje – w Krakowie i we Wrocławiu. Oprócz tego spółka realizuje inwestycje, które powstaną w przyszłym roku. Już teraz wiadomo, że jedną z nich będzie nowy Sphinx tuż przy krakowskim Rynku Głównym.
See also
-
2016-02-18 14:24
-
2015-11-19 17:15
-
2015-11-17 10:50