czwartek, październik 10, 2024 - 10:26
Sieć SPHINX Restauracje, należąca do Sfinks Polska, wprowadziła jesienne menu „Grzyby, dynia i owoce leśnie”. To sezonowy dodatek do menu głównego, w którym pojawiły się nowe dania i ulubione jesienne bestsellery gości restauracji SPHINX – m.in. wątróbka z plackami i owocami leśnymi czy danie z ośmiornicą. Najnowsze propozycje SPHINX są dostępne w lokalach sieci w całej Polsce.
|
poniedziałek, sierpień 19, 2024 - 10:16
Sieć SPHINX, należąca do grupy Sfinks Polska, ma nową restaurację w Poznaniu. Ósmy poznański lokal marki działa w Galerii Pestka przy al. Solidarności 47 i jest prowadzony przez franczyzobiorcę. Grupa planuje dalszą ekspansję w Wielkopolsce.
|
poniedziałek, październik 7, 2024 - 13:39
Przychody gastronomiczne sieci Sfinks Polska po trzech kwartałach 2024 r. wzrosły do 154,3 mln zł i były wyższe o 9,2% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Sieć lokali porównywalnych (L4L) również zanotowała wzrost obrotów w okresie pierwszych dziewięciu miesięcy 2024 – o 8,8% r/r do poziomu 143,41 mln zł. Na koniec września br. na przychody ze sprzedaży gastronomicznej Sfinksa (z wyłączeniem sieci Piwiarnia) pracowało 76 restauracji wobec 74 przed rokiem.
|
piątek, sierpień 2, 2024 - 12:53
Sieć The Burgers by Sphinx, należąca do giełdowej spółki Sfinks Polska, powiększyła się o nową restaurację w centrum handlowym Askana w Gorzowie Wielkopolskim. Lokal działa na zasadach franczyzy i jest prowadzony przez przedsiębiorcę, który zarządza także restauracją Sphinx w tym centrum. Grupa Sfinks Polska planuje kolejne otwarcia lokali w zachodniej Polsce z uwagi na rosnącą liczbę osób zainteresowanych działaniem pod jedną z marek Sfinksa w ramach wspólnej sieci.
|
wtorek, październik 1, 2024 - 08:07
Sieci zarządzane przez Grupę Sfinks Polska, właściciela m.in. SPHINX Restauracje, osiągnęły w I półroczu 2024 r. 99,5 mln zł przychodów ze sprzedaży gastronomicznej (bez sieci Piwiarnia), co oznacza ich wzrost o 10,8% r/r. Pierwsze sześć miesięcy 2024 r. to kolejny okres zwiększania rentowności sprzedaży w Grupie Sfinks i przekształceń restauracji własnych na franczyzę. W efekcie skonsolidowany zysk operacyjny na koniec czerwca br. wyniósł 4,37 mln zł wobec 3,35 mln zł rok wcześniej. Wskaźnik EBITDA ukształtował się w grupie na poziomie 9,83 mln zł na koniec pierwszego półrocza 2024 r. wobec 8,99 mln zł rok wcześniej.
|
środa, lipiec 31, 2024 - 11:54
SPHINX, sieć restauracji należąca do Sfinks Polska, przygotowała nowe menu sezonowe „Kurki, krewetki i pistacje”. W ofercie pojawiły się kulinarne nowości, takie jak sałatka z krewetkami, a także ulubione dania gości, m.in. Shoarma® czy stek w letniej odsłonie.
|
wtorek, sierpień 27, 2024 - 12:37
Nowy lokal The Burgers by SPHINX rozpoczął działalność w Centrum Handlowym Auchan Komorniki przy ul. Głogowskiej. To lokal sieci rozwijanej przez giełdową grupę Sfinks Polska. Jest to jednocześnie kolejna restauracja tej marki otwierana w ostatnim czasie – pod koniec lipca ruszył The Burgers by SPHINX w Gorzowie Wielkopolskim.
|
piątek, lipiec 5, 2024 - 08:24
Sprzedaż gastronomiczna grupy Sfinks Polska w II kwartale 2024 r. wzrosła o 14% r/r do 52,02 mln zł. W całym półroczu grupa odnotowała przychody gastronomiczne w wysokości 99,5 mln zł, co oznacza wzrost o 10,8% r/r. Obroty sieci porównywalnej zwiększyły się o 11,5% r/r do 47,63 mln zł w II kwartale br., zaś w całym półroczu sprzedaż L4L wzrosła o 10,5% do 92,39 mln zł.
|
środa, sierpień 21, 2024 - 16:29
Gastronomiczna spółka Sfinks Polska zawarła umowę masterfranczyzy dotyczącą rozwoju sieci restauracji SPHINX na terenie Egiptu i Arabii Saudyjskiej. Umowa jest podpisana na 10 lat i obejmuje dwa etapy współpracy. W pierwszym egipski partner Sfinksa ma otworzyć własne restauracje pod szyldem SPHINX, a w drugim przewidziano możliwość udzielania subfranczyzy podmiotom trzecim.
|
środa, lipiec 3, 2024 - 10:24
Sieć SPHINX powiększyła się o nową restaurację w stolicy Podkarpacia. Lokal działa przy al. Majora Wacława Kopisto 8a, w miejscu, gdzie wcześniej była inna restauracja, i jest prowadzony przez franczyzobiorców. Dla sieci, której znakiem rozpoznawczym jest Shoarma®, to kolejne tego typu otwarcie w Polsce. Coraz częściej zgłaszają się też restauratorzy, którzy chcą zmienić szyld na SPHINX Restauracje. Według dotychczasowych danych takie przekształcenie skutkowało zwiększeniem obrotów nawet o 185%.
|