-A +A

Aktualności

czwartek, czerwiec 13, 2019 - 12:32

W Katowicach ruszył gastro pub Piwiarnia Warki, sieci należącej do spółki Sfinks Polska, która zarządza także restauracjami Sphinx, Chłopskie Jadło, Fabryka Pizzy i WOOK. Najnowszy lokal znajduje się w centrum miasta, w odrestaurowanej kamienicy przy ul. Mariackiej 21 i jest prowadzony w modelu franczyzowym.

środa, maj 15, 2019 - 14:48

W Krakowie ruszyła kolejna restauracja Fabryki Pizzy, należąca do grupy Sfinks Polska, zarządzającej sieciami Sphinx, Chłopskie Jadło, Piwiarnia Warki i WOOK. Lokal, w którym  będzie można spróbować pizzy oraz innych dań kuchni włoskiej mieści się przy ul. Lubostroń 22G i jest prowadzony w modelu franczyzowym.

środa, czerwiec 12, 2019 - 09:55

Sfinks Polska - spółka zarządzająca sieciami Sphinx, Chłopskie Jadło, Piwiarnia Warki, Fabryka Pizzy i WOOK - dokonała aktualizacji strategii rozwoju na lata 2017-2022. Zamierza w tym okresie nie tylko zarządzać siecią liczącą co najmniej 400 lokali, ale także nawiązać współpracę z nie mniej niż 1000 punktów gastronomicznych w programie afiliacyjnym. Według nowych założeń strategii, Sfinks zamierza obok dokonywania akwizycji zapewniających przejęcie pakietów kontrolnych, realizować inwestycje w pakiety mniejszościowe w przypadku konceptów o dużym potencjale wzrostu i z kompetentną kadrą zarządczą. Planuje też przeniesienie do spółek zależnych marek Sphinx, Chłopskie Jadło i Piwiarnia.

sobota, kwiecień 27, 2019 - 08:28

Sfinks Polska, spółka zarządzająca sieciami takimi jak Sphinx, Piwiarnia Warki, Chłopskie Jadło czy Fabryka Pizzy, wypracowała w 2018 r. przychody w wysokości 175,20 mln zł wobec 182,55 mln zł w 2017 r., jednocześnie zwiększając rentowność na sprzedaży do 15,4% (+2,4 p.p. r/r). W efekcie w minionym roku spółka zanotowała zysk operacyjny na poziomie 2,47 mln zł (wzrost o 7,26 mln zł wobec 2017 r.), a także znacząco poprawiła wynik netto, który wyniósł -3,44 mln zł (wzrost o 5,33 mln zł wobec 2017 r.). Ubiegły rok w Sfinksie stał pod znakiem realizacji zadań określonych w strategii – rozwoju portfolio marek, wdrażania systemu IT do zarządzania sprzedażą i rentownością, rozwoju delivery oraz pozyskiwania źródeł finansowania.

wtorek, czerwiec 4, 2019 - 15:13

Sfinks Polska - spółka zarządzająca sieciami Sphinx, Chłopskie Jadło, Piwiarnia Warki, Fabryka Pizzy i WOOK - w 2019 r. planuje zwiększyć udział franczyzy w całej sieci do ponad 60%. Po I kwartale roku spółka zarządzała 97 lokalami w tym modelu, co stanowiło 54% portfela. W planach na 2019 r. Sfinks ma także 2-3 inwestycje związane z objęciem mniejszościowych udziałów oraz uruchomienie nie mniej niż 20 nowych restauracji.

czwartek, kwiecień 25, 2019 - 11:59

Restauracje sieci Sphinx, należącej do Sfinks Polska, przygotowały nową ofertę napojów na okres wiosenno-letni pod hasłem „Kogo to ochłodzi?”. W sezonowej ofercie znalazły się m.in. mrożone herbaty podawane na kruszonym lodzie oraz orzeźwiające lemoniady. Najnowsze propozycje są dostępne w lokalach Sphinx w całej Polsce.

wtorek, czerwiec 4, 2019 - 15:10

Restauracje sieci Sphinx, należącej do Grupy Sfinks Polska, już po raz szósty zaangażowały się w obchody Dnia Dziecka w Muzeum Wojska Polskiego. W wydarzeniu bierze udział 150 wychowanków domów dziecka z rejonu warszawskiego oraz dzieci z klas specjalnych. Jak co roku, organizatorzy zapewnili najmłodszym wiele atrakcji, a restauracja Sphinx zadbała o obiady dla małych gości.

wtorek, kwiecień 23, 2019 - 19:44

Sfinks Polska planuje rozpoczęcie nowego procesu emisji akcji serii P. Uchwałę w tej sprawie zarząd podejmie 29 kwietnia br., zaś zakończenie subskrypcji ma nastąpić 30 czerwca br. Wcześniejsza emisja musiała zostać uznana za zakończoną z powodów formalnych.

piątek, maj 31, 2019 - 09:05

Sfinks Polska, spółka zarządzająca sieciami takimi jak Sphinx, Piwiarnia Warki, Chłopskie Jadło czy Fabryka Pizzy, wypracowała w I kw. 2019 r. przychody w wysokości 37,67 mln zł w porównaniu do 40,34 mln zł rok wcześniej. Jednocześnie zysk brutto na sprzedaży wyniósł 6,04 mln zł (poprawa o 1,15 mln r/r), a zysk operacyjny 0,48 mln zł (poprawa o 0,80 mln zł r/r). Z kolei EBITDA na koniec marca br. uplasowała się na poziomie 9,03 mln zł (poprawa o 7,23 mln zł). Jednostkowy wynik netto wyniósł -2,91 mln zł (przy -1,37 mln zł rok wcześniej). Na taki obraz wyników kluczowy wpływ miały zmiany prawa dotyczące zasad rachunkowości. Po oczyszczeniu z tego wpływu widać, że spółka podniosła rentowność na sprzedaży (z 12,1% w I kw. 2018 do 12,8% w I kw. 2019) w warunkach mniejszych obrotów wynikających z niehandlowych niedziel.

środa, kwiecień 10, 2019 - 13:52

Restauracje Sphinx, sieci należącej do Sfinks Polska, na wiosnę wprowadzają nową sezonową wkładkę „Dukkah, groszek i szparagi”. Oferta obejmuje sześć nowości przygotowanych w oparciu o autorskie przepisy Samar Khanafer, m.in. kurczak w mieszance przypraw dukkah, krem z zielonego groszku z miętą czy dania z sezonowymi szparagami – stek i libańskie chlebki. Najnowsza oferta jest dostępna do 25 czerwca w wybranych restauracjach Sphinx.