-A +A

Grupa Sfinks z 2,2 mln zł zysku netto po 9 miesiącach 2014 r.

Wersja do wydruku

Grupa Sfinks Polska - do której należą sieci restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK - po trzech kwartałach tego roku wypracowała przychody ze sprzedaży w wysokości 126,83 mln zł oraz zysk netto na poziomie 2,23 mln zł. Tymczasem jeszcze przed rokiem, przy skonsolidowanych przychodach na podobnym poziomie, grupa generowała stratę wynoszącą
(-)1,47 mln zł. Poprawę wyników Sfinksa odzwierciedla także skonsolidowana EBITDA, która wzrosła o 30% osiągając na koniec września br. 11,65 mln zł wobec 8,94 mln zł sprzed roku.

- W trzecim kwartale coraz wyraźniejsze były efekty wszystkich działań w ramach oferty umożliwiające zmianę struktury sprzedaży tak, aby bardziej odpowiadała potrzebom klientów. Ponadto oferta została dostosowana do pory dnia, sezonu i lokalizacji. Naszym lokalom w tym roku sprzyjała też poprawiająca się sytuacja gospodarcza. Wszystko to łącznie zaprocentowało dalszą poprawą efektywności sieci restauracji i na koniec minionego kwartału zysk operacyjny grupy prawie się podwoił, osiągając poziom 5,02 mln zł – mówi Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska.

 

Sfinks odnotował poprawę wyników także na poziomie jednostkowym. Spółka zarządzająca restauracjami własnymi sieci Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK po trzech kwartałach wygenerowała 122,52 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 20% wobec ubiegłorocznych obrotów wypracowanych w analogicznym okresie. Dwucyfrową dodatnią dynamikę na koniec września 2014 r. zanotowały też wszystkie kluczowe kategorie wyników. Zysk operacyjny wyniósł 4,49 mln zł (wobec -0,66 mln zł po 3 kw. 2013 r.), zysk netto 1,73 mln zł (wobec -4,38 mln zł po 3 kw. 2013 r.), a EBITDA 11,02 mln zł (wobec 5,65 mln zł po 3 kw. 2013 r.).

 

- Systematycznie realizujemy kolejne projekty z zakresu zarządzania ofertą naszych sieci. Od niedawna w restauracjach Sphinx dostępny jest nowy program dla studentów „Sphinx Student Club”, obejmujący dedykowane menu, jak i inne atrakcje. Jednocześnie systematycznie pracujemy nad zmianami w ofertach Chłopskiego Jadła i WOOKa. Do końca roku w tej ostatniej sieci testujemy różne pomysły i mam nadzieję, że niedługo będziemy mogli szerzej mówić o szczegółach tego projektu - zapowiada Sylwester Cacek.

 

W okresie od stycznia do końca września 2014 r. do sieci Sfinks Polska dołączyło pięć nowych restauracji Sphinx. Dwa z tych otwarć to relokacje do większych i bardziej atrakcyjnych lokali – w podwarszawskich Jankach i w warszawskim centrum handlowym Blue City. Oprócz tego nowe restauracje przybyły w Białymstoku (CH Alfa), Katowicach (Silesia City Center) oraz Warszawie (restauracja franczyzowa w dzielnicy Wesoła). Obecnie spółka pracuje nad otwarciem nowych restauracji w Warszawie i Krakowie.