-A +A

Restauracje Sfinks Polska z piwami Kompanii Piwowarskiej

Wersja do wydruku

Sfinks Polska oraz Kompania Piwowarska zawarły umowę o współpracy, na mocy której we wszystkich restauracjach Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło będą serwowane piwa z portfolio tego producenta. Z nowej oferty piwnej klienci sieci należących do Sfinks Polska skorzystają od jesieni.

Obecnie pod szyldami Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło, należącymi do Sfinks Polska, działa 111 restauracji w całej Polsce. W związku z umową od IV kwartału we wszystkich lokalach tych sieci będą oferowane m.in. Tyskie Gronie, Lech, Pilsner Urquell czy cydr Green Mill Cider.

 

- Decydując o wyborze nowego producenta piwa, braliśmy pod uwagę przede wszystkim dopasowanie asortymentu do potrzeb sieci, walory produktu oraz możliwości tworzenia wartości dodanej dla klientów. Wszystkie nasze działania mają bowiem na celu dostarczanie gościom restauracji wysokiej jakości oferty na wielu poziomach – od menu, poprzez obsługę i wystrój, aż po atmosferę panującą w lokalu. Uznaliśmy, że Kompania Piwowarska będzie najlepszym partnerem, by wesprzeć nas w tym zadaniu – mówi Dorota Cacek, wiceprezes Sfinks Polska.

 

Współpraca Sfinksa i Kompanii Piwowarskiej jest kompleksowa i oprócz aspektu biznesowego obejmuje też wymiar dotyczący promowania zarówno marek obu stron, jak i wspierania kultury piwnej w gastronomii. Goście restauracji Sphinx, WOOK i Chłopskiego Jadła w tym roku zobaczą w karcie nowe piwa oraz elementy wizerunkowe ich marek, a od przyszłego roku będą też mogli skorzystać z zaprojektowanych we współpracy z producentem piwa nowych letnich ogródków.

 

- Rozpoczynamy współpracę z jedną z największych i najbardziej rozpoznawalnych marek na naszym rynku gastronomicznym i oczywiście wiele sobie po tym obiecujemy – mówi Krzysztof Kaczmarek, dyrektor ds. gastronomii w Kompanii Piwowarskiej. – Ze swojej strony dołożymy wszelkich starań, żeby sieci Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło były zadowolone z naszej współpracy, mamy bowiem do zaoferowania coś więcej niż tylko piwo – dodaje.

 

Kompania Piwowarska jest liderem rynku piwa w Polsce. Gwarancją najwyższej, niezmiennej jakości warzonego w browarach KP piwa jest zespół świetnych fachowców, kilkusetletnie doświadczenie oraz nowoczesne technologie. Do portfela marek KP należą najpopularniejsze polskie piwa – m.in. Tyskie, Żubr, Lech, Dębowe Mocne, Redd's, a także międzynarodowe marki premium Pilsner Urquell i Grolsch oraz specjalności, jak warzone według tradycyjnych receptur Tyskie Klasyczne czy kolekcja Książęcego. Wielbicielom piwa niepasteryzowanego w wybranych lokalach firma oferuje też piwo prosto z browaru, czyli Tyskie z tanka. Nowością w portfelu KP od 2013 roku jest cydr – Green Mill Cider – napój produkowany ze 100% soku jabłkowego. Kompania Piwowarska (utworzona w 1999 roku) posiada trzy browary (w Tychach, Poznaniu i Białymstoku) oraz oddziały handlowe na terenie całego kraju. KP od lat jest jednym z czołowych sponsorów sportu, prowadzi także działalność społeczną oraz programy edukacyjne popularyzujące odpowiedzialność i umiar w konsumowaniu alkoholu. Wielkość sprzedaży osiągniętej przez KP w roku finansowym zakończonym 31 marca 2013 r. wyniosła 14,5 mln hektolitrów piwa. Kompania Piwowarska jest częścią międzynarodowej grupy piwowarskiej SABMiller.

 

Sfinks Polska zarządza 111 restauracjami na terenie Polski, w tym siecią 95 restauracji Sphinx (segment casual dining), 10 restauracjami Chłopskie Jadło (segment premium) i 6 restauracjami WOOK (segment casual dining). Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji, Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce.