Sfinks z 42,7 mln zł przychodów w I kwartale 2015 roku
- Zmiany, które zaszły w naszych restauracjach w obszarze oferty, jakości usług i organizacji lokali w ramach sieci przynoszą obecnie oczekiwane efekty, zarówno w zakresie wyników finansowych, jak i korzystnych opinii klientów. W pierwszych trzech miesiącach tego roku znacznie, bo aż ponad czterokrotnie, poprawiliśmy wynik spółki na działalności operacyjnej przy zbliżonej liczbie restauracji. Osiągnął on poziom 4,2 mln zł, gdy w I kwartale 2014 roku wyniósł 0,9 mln zł. Najnowsze badania przeprowadzone wśród naszych klientów również są dla nas optymistycznie, bowiem widać z nich, że doceniają oni naszą obsługę i szerokie menu, co w efekcie przyczynia się do częstszego odwiedzania naszych restauracji. Mając ustabilizowany biznes, będziemy dążyć do dalszego rozwoju naszych sieci i otwierać kolejne lokale zgodnie z założeniami naszej strategii - mówi Sylwester Cacek, prezes Sfinks Polska.
W pierwszych trzech miesiącach tego roku Sfinks Polska otworzyła dwa lokale marki Sphinx - w nadmorskim Kołobrzegu oraz w Warszawie w Błękitnym Wieżowcu. Z kolei w drugim kwartale ruszył Sphinx na Rynku Głównym w Krakowie. Do końca pierwszego półrocza planowane jest jeszcze uruchomienie lokali pod szyldem tej marki m.in. w Malborku, Jastarni, Lublinie, Wrocławiu oraz Chłopskiego Jadła w Poznaniu. Ponadto spółka ma już zawarte umowy na kolejne lokale, których otwarcia przewidziane są w następnych kwartałach.
Celem zwiększania sprzedaży Sfinks wprowadza regularnie do oferty nowe wkładki sezonowe oraz promocje. W I kwartale br. pojawiły się dwie wkładki w restauracjach Sphinx oraz dwie w Chłopskim Jadle. Z myślą o stałych klientach wdrożono nowy program marketingowo-lojalnościowy pod hasłem Agenci Q, dzięki któremu goście mogą dzielić się swoimi opiniami i wygrywać nagrody. Sfinks mocno rozwija także nową, zróżnicowaną smakowo ofertę kaw.
Od stycznia do marca br. grupa Sfinks Polska odnotowała również poprawę wyników na poziomie skonsolidowanym. Przychody ze sprzedaży wyniosły w tym okresie 43,6 mln zł, wobec 41,2 mln zł uzyskanych w roku poprzednim. Natomiast sprzedaż uwzględniająca wyłączone z konsolidacji restauracje franczyzowe osiągnęła poziom 46,7 mln zł (44,3 mln w I kwartale 2014). Ponadto w pierwszych trzech miesiącach br. grupa Sfinks wygenerowała zysk netto w wysokości 1 mln zł (0,7 mln zł w I kwartale 2014) oraz skonsolidowaną EBITDA o wartości 6,1 mln zł (4 mln zł w I kwartale 2014).
Zobacz także
-
2024-10-10 10:26
-
2024-10-07 13:39
-
2024-10-01 08:07