Wzrost obrotów i zysku na sprzedaży w I półroczu
- Pierwsze półrocze 2011 r. jest kolejnym okresem pokazującym systematyczny wzrost rentowności w Sfinks Polska. Efekty wdrożonych w ubiegłym roku działań są cały czas wzmacniane przez dalszą poprawę funkcjonowania restauracji, bieżące uatrakcyjnianie oferty, ścisłą kontrolę kosztów oraz optymalizowanie wydatków zarówno restauracji, jak i centrali. Udało nam się m.in. zmniejszyć aż o 30% poziom nakładów inwestycyjnych niezbędnych do uruchomienia nowych restauracji. Ponadto, w pierwszej połowie tego roku wynegocjowaliśmy lepsze warunki współpracy z częścią firm zaopatrujących nasze sieci w ramach centralnych dostaw. Wszystkie te działania są prowadzone z myślą o długoterminowym oddziaływaniu i spodziewamy się, że ich pozytywne efekty będą widoczne także w kolejnych okresach – komentuje Mariola Krawiec-Rzeszotek, wiceprezes Sfinks Polska
Oprócz realizowania programu poprawy rentowności i kolejnych otwarć restauracji (10 w I półroczu oraz 13 do końca sierpnia 2011 r.), w pierwszej połowie tego roku Sfinks prowadził także działania związane z obecnością za granicą. Wyłoniono m.in. kandydatów na partnerów franczyzowych w Budapeszcie oraz w Pradze. W planach jest także uruchomienie drugiej restauracji w stolicy Węgier.
- Działalność zagraniczna będzie zadaniem, któremu poświęcimy w nadchodzących miesiącach sporo uwagi. Z kolei w Polsce, oprócz dalszej koncentracji na podnoszeniu wyników, będziemy również kontynuować plan rozwoju sieci. Kluczowe będzie jednak dla nas pozyskiwanie lokalizacji gwarantujących oczekiwany przez nas poziom rentowności, a nie jedynie rozbudowa mapy naszych sieci jako cel sam w sobie. Dodatkowo, w drugim półroczu zajmiemy się weryfikacją strategii dla Chłopskiego Jadła oraz zbudowaniem dla tej marki planu działań pro sprzedażowych, jak wcześniej miało to miejsce dla sieci Sphinx oraz WOOK i czego pozytywne efekty możemy już obserwować w tym roku – zapowiada Sylwester Cacek, prezes Sfinksa.
W I półroczu 2011 r. sieć Sphinx odnotowała wzrost przychodów o 11,9% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Jeszcze większy wzrost sprzedaży miał miejsce w sieci WOOK - wyniósł 16,1%.
Zobacz także
-
2024-10-10 10:26
-
2024-10-07 13:39
-
2024-10-01 08:07